Je bent hier: Home > Nieuws > Pas je website aan elke bezoeker aan en verhoog je omzet

Pas je website aan elke bezoeker aan en verhoog je omzet

Pas je website aan elke bezoeker aan en verhoog je omzet

05 oktober 2020

Je website is vaak het eerste echte contactpunt tussen een prospect en je bedrijf.

Je website is een virtuele etalage waar bezoekers alles over de producten of diensten die je aanbiedt, kunnen lezen.

Het is belangrijk dat je een website creëert die voor zoveel mogelijk mensen en een zo breed mogelijk publiek toegankelijk is om zo hoog mogelijke conversies te genereren.

Hier zijn enkele manieren waarop je je website kunt aanpassen zodat die voor meer bezoekers toegankelijk is.

Je toespitsen op het visuele

Een manier om je website zo aan te passen dat hij toegankelijk is voor alle bezoekers is het creëren van een meer visuele ervaring. Je gebruikt minder tekst en spitst je toe op het visuele aspect. Gebruik meer foto's, diagrammen en video's om je producten en diensten te laten zien. Op die manier hou je je bezoekers langer op je site.

Vertalingen voorzien

Je website vertalen in meerdere talen verhoogt natuurlijk de kans dat je bezoekers uit andere landen krijgt. Indien mogelijk moet je bedrijf zelfs overwegen om websites, pagina's of portals voor verschillende landen en regio's aan te maken. Een persoonlijk en meer lokaal contact met je bezoekers heeft een positief effect op conversies.

Een meertalig team hebben

Een andere manier om ervoor te zorgen dat je website op maat wordt gemaakt voor alle soorten bezoekers is het aanstellen van professionals die je product of dienst aan je prospecten in hun eigen taal kunnen voorstellen. Je kan bijvoorbeeld overwegen om een live chat te voorzien in verschillende talen. Het vinden van meertalig personeel is geen sinecure en je zou kunnen overwegen je te laten bijstaan door een vertaalbureau om een eerste selectie te maken.

Meerdere betaalmethodes accepteren

Naast het hebben van een team dat in staat is om te communiceren met mensen van over de hele wereld, wil je je bezoekers ook de keuze geven tussen verschillende betaalmethodes. De creditcard mag dan al een populair betaalmiddel zijn, online betalen met paypal heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen. Indien je geen verschillende betaalmethodes aanbiedt, loop je het risico, klanten enkel en alleen daarom te verliezen.

Internationaal verzenden

Een laatste belangrijke factor waar je rekening mee moet houden wanneer je producten verkoopt, is de verzendmethode. Je moet niet alleen rekening houden met de prijzen van verschillende verzendbedrijven, maar ook met de betrouwbaarheid ervan. Door ook nog eens internationale verzendopties aan te bieden, bereik je een groter publiek en kan je bedrijf sneller groeien.


Laatste artikels over Bankieren

Bankrekeningen almaar minder in het rood

04 september 2020

De Belgen gaan steeds minder in het rood op hun bankrekening. Daar zijn verschillende redenen voor. Zo worden alternatieven steeds vlotter gebruikt.
Lees meer


Voetbal kijken in de KBC app

10 juli 2020

KBC biedt weldra een extra beleving aan in zijn bankapp. Zo zal je alle goals en hoogtepunten van de Jupiler Pro League matchen kunnen zien.
Lees meer


KBC Mobile app krijgt extra uitbreidingen

22 juni 2020

In de mobiele app van KBC kan je voortaan tankbeurten starten en betalen of een deelauto reserveren. Verder wordt er ook hard gewerkt aan een stemassistent.
Lees meer


Minder vraag naar cash door coronacrisis

23 april 2020

Winkels geven momenteel duidelijk de voorkeur aan elektronische betalingen. Het aantal geldafhalingen aan de bankautomaten valt dan ook flink terug.
Lees meer



Populair op Financeinfo.be









Bitvavo
  • Koop, verkoop en bewaar meer dan 50 digitale valuta bij de grootste en goedkoopste cryptocurrency exchange van Nederland.
  • Bitvavo bezoeken