Je bent hier: Home > Nieuws > Het geheim van een succesvolle webshop

Het geheim van een succesvolle webshop

Het geheim van een succesvolle webshop

19 juli 2021

Hoe doen ze het toch? Die knallende webshops, waar producten en diensten als zoete broodjes de online deur uitvliegen.

Terwijl jouw webshop maar wat ligt aan te modderen.  Frustrerend, maar blijf niet bij de pakjes zitten, in deze blog onthullen we het geheim van een succesvolle webshop. 

Strategy = key 

Natuurlijk droom je van een webshop waar de bestellingen aan de lopende band binnenrollen. Het is niet dat je niet probeert, je hebt geïnvesteerd in een mooi design, in een payment service provider, verschillende betaalmethoden zoals KBC en Payconiq en in het nieuwste CRM systeem. Mooi, maar heb je wel een strategisch plan opgezet zodat je ook je vooruitgang kan volgen en eventueel kan bijsturen waar het mis gaat? Juist, een doordachte strategie is de leidraad van jouw acties. Het zorgt voor houvast en geeft je de kans constructief je stappen op te volgen. Dan kan je nog zo gepassioneerd zijn door je product, als je niet van aanpakken weet, gaat het snel mis. 

Love what you do 

Passie jongens, niet onderschatten. Al dat werk gaat net dat ietsjes makkelijker als je het gewoon supergraag doet. Ben je helemaal verliefd op je bloemenwinkel waar je de prachtigste boeketten maakt en ben je super trots dat je die nu ook online kan verkopen? Dat zie je, dat voel je en dat voelt de klant ook. Ben je echt gepassioneerd door je product? Dan ga je die extra mile, dan werk je die extra late uren, dan bel je die klant gauw nog even op, you just make it happen! Draait het enkel en alleen om het geld dat je op het einde van de maand ziet binnenkomen, dan zal je je al gauw gaan vervelen, en de ‘goesting’ verliezen, zeker wanneer het even wat minder gaat. En we moeten realistisch blijven, ondernemerschap gaat met vallen en opstaan. Follow your passion: word jij blij van jouw product, dan is de kans groot dat anderen dat oppikken en jouw happy vibe overnemen. 

Feedback 

Vraag naar feedback van klanten. We kunnen het echt niet genoeg benadrukken. Je kan nog denken dat je je doelgroep goed kent, oprechte feedback is goud waard. Heb je zowel een fysieke als een online winkel? Sla dan eens een praatje met je klanten of doe een online survey. Hieruit kan je veel waardevolle informatie halen die je kan gebruiken in het verbeteren van je webshop. Ook kan je de data van betaaltransacties eens goed analyseren. Zo kom je te weten wat ze van je check-out vinden bijvoorbeeld. Misschien kom je er achter dat je klanten grotendeels met Payconiq betalen en dat achteraf betalen overbodig is. Want hoe kan je je klanten tegemoetkomen, als je niet weet waar hun pijnpunten en noden liggen? 

Dus, waar wacht je nog op, aan de slag! Herbron je passie, ga aan het plannen en ga om die feedback bij je klanten. Veel succes! 


Laatste artikels over Bankieren

Slachtoffers phishing naar de rechter tegen Argenta

28 november 2021

Een groep van Argenta klanten die het slachtoffer werden van phishing, eisen een schadevergoeding van hun bank.
Lees meer


Maestro bankkaart verdwijnt in de toekomst

20 oktober 2021

Betalingsreus Mastercard kondigt aan dat de betaalkaart Maestro in 2023 zijn laatste adem zal uitblazen.
Lees meer


De juiste bureauhoogte is bepalend voor een gezonde werkhouding

14 juli 2021

De meeste van ons zijn wel op de hoogte over wat voor gezondheidsvoordelen aan een gezonde bureaustoel zijn vastgekleefd, maar een bureau heeft daarin net zo veel invloed.
Lees meer


Weldra maximumprijs voor zichtrekening

03 juli 2021

De regering en Febelfin werken aan een charter waarbij de banken maximumprijzen krijgen opgelegd voor manuele verrichtingen aan het loket.
Lees meer



Populair op Financeinfo.be









Bitvavo
  • Koop, verkoop en bewaar meer dan 150 digitale valuta bij de grootste en goedkoopste cryptocurrency exchange van Nederland.
  • Bitvavo bezoeken