Virtuele munten, reële risico's. De enige garantie in crypto is het risico.
Waarschuwing
Deze website is gratis voor bezoekers. Om deze gratis dienst te kunnen aanbieden krijgen we een compensatie, commissie of advertentie vergoeding van de diensten of producten die op deze website vermeld worden.
29 april 2022 - door Redactie
Je bedrijf promoten kan op veel verschillende manieren. Uiteraard wil je dat jouw bedrijf door zoveel mogelijk mensen wordt gezien en herkend.
Dit zorgt voor een grotere naamsbekendheid en potentieel ook voor nieuwe klanten en omzet. In dit artikel bespreken we verschillende manieren die jij kan inzetten om jouw bedrijf te promoten.
Visitekaartjes dienen al jarenlang als het middel om jezelf of jouw bedrijf te promoten. Een visitekaartje is vaak klein, nog kleiner dan een creditcard en heeft doorgaans enkel de bedrijfsgegevens erop staan. Denk daarbij aan het adres, telefoonnummer, een email adres en in sommige gevallen ook nog een korte slogan waarmee wordt aangegeven wat het bedrijf voor dienst levert. Visitekaartjes zijn vaak goedkoop en in hoge aantallen te produceren. Om deze reden is het juist voor beginnende ondernemers een aantrekkelijke manier van promotie.
Hoewel online marketing steeds meer terrein wint ten opzichte van offline marketing, is de impact van offline marketing nog altijd erg groot. Om deze reden zetten bedrijven vaak Flyers in als marketingmiddel om hun bedrijf te promoten. Een flyer biedt veel mogelijkheden tot creatieve uitingen, door de vorm en de vouw opties. Je kan hiermee een visueel aantrekkelijk marketingmiddel inzetten, als je zorgt voor de juiste opmaak. Denk daarbij aan het gebruik van het juiste lettertype dat past bij jouw bedrijf. Ook moet je nadenken over je doelgroep aan wie je de flyer geeft. Zij moeten tenslotte de flyer aantrekkelijk vinden en begrijpen wat er allemaal op staat.
Wanneer jij je visitekaartje aan iemand uitdeelt, is de kans erg groot dat de ontvanger deze in zijn of haar portemonnee zal bewaren. Hiermee zal de ontvanger vaker met jouw visitekaartje in contact komen. Ook flyers worden doorgaans niet weggegooid, maar bewaard op de keukentafel of op een stapel reclame. Dit zorgt er onbewust voor dat mensen vaker met jouw bedrijfsgegevens worden geconfronteerd. Hierdoor zijn ze sneller geneigd om je gegevens te onthouden.
Naast de inzet van visitekaartjes en flyers kan je ook voor andere promotie mogelijkheden kiezen. Denk aan het inzetten van mupi’s en abri’s in bushokjes of plakzuilen. Dit zijn in de regel wel duurdere opties, maar je bereikt er ook een grotere doelgroep mee. De inzet van offline marketing wordt nog altijd veel gedaan door bedrijven. Vaak in combinatie of als aanvulling op online marketing. Deze hybride vorm zal in de toekomst steeds vaker voorkomen.
17 april 2023
Een baan op topniveau in de voedselsector is bijna een garantie op een levenslange carrière, als je tenminste wilt werken in een sector die hard aan het werk is om zichzelf te vernieuwen.
Lees meer
28 maart 2023
Wie binnen de financiële sector werkt, weet dat het geven van relatiegeschenken belangrijke onderdelen zijn van het bouwen en onderhouden van klantrelaties en zakelijke banden.
Lees meer
16 februari 2023
Voor beide methoden valt veel te zeggen, daarom is het van belang om te weten wat beide soorten precies inhouden en wat de voordelen van beide zijn.
Lees meer
15 februari 2023
Digitaal verzekeren, het klinkt ons soms nog onwennig in de oren. Niet te verbazen, want wij Belgen houden vaak vast aan wat we kennen.
Lees meer
22 november 2022
Krijg je een snelheidsovertreding in de bus van de politie? Zo moet je bijvoorbeeld een geldboete betalen, maar ook een rijverbod kan ingevoerd worden.
Lees meer
21 oktober 2022
Bedrijven spenderen gigantische budgetten aan marketing. Terecht, want goede marketing loont.
Lees meer
20 oktober 2022
Wil je bijleren in boekhouden? Er bestaan verschillende methodes om dit te bereiken.
Lees meer
10 oktober 2022
De FBI waarschuwt mensen voor scams met crypto. Deze noemen ze ook wel ‘varken slachting’.
Lees meer