29 april 2022
Je bedrijf promoten kan op veel verschillende manieren. Uiteraard wil je dat jouw bedrijf door zoveel mogelijk mensen wordt gezien en herkend.
Dit zorgt voor een grotere naamsbekendheid en potentieel ook voor nieuwe klanten en omzet. In dit artikel bespreken we verschillende manieren die jij kan inzetten om jouw bedrijf te promoten.
Visitekaartjes dienen al jarenlang als het middel om jezelf of jouw bedrijf te promoten. Een visitekaartje is vaak klein, nog kleiner dan een creditcard en heeft doorgaans enkel de bedrijfsgegevens erop staan. Denk daarbij aan het adres, telefoonnummer, een email adres en in sommige gevallen ook nog een korte slogan waarmee wordt aangegeven wat het bedrijf voor dienst levert. Visitekaartjes zijn vaak goedkoop en in hoge aantallen te produceren. Om deze reden is het juist voor beginnende ondernemers een aantrekkelijke manier van promotie.
Hoewel online marketing steeds meer terrein wint ten opzichte van offline marketing, is de impact van offline marketing nog altijd erg groot. Om deze reden zetten bedrijven vaak Flyers in als marketingmiddel om hun bedrijf te promoten. Een flyer biedt veel mogelijkheden tot creatieve uitingen, door de vorm en de vouw opties. Je kan hiermee een visueel aantrekkelijk marketingmiddel inzetten, als je zorgt voor de juiste opmaak. Denk daarbij aan het gebruik van het juiste lettertype dat past bij jouw bedrijf. Ook moet je nadenken over je doelgroep aan wie je de flyer geeft. Zij moeten tenslotte de flyer aantrekkelijk vinden en begrijpen wat er allemaal op staat.
Wanneer jij je visitekaartje aan iemand uitdeelt, is de kans erg groot dat de ontvanger deze in zijn of haar portemonnee zal bewaren. Hiermee zal de ontvanger vaker met jouw visitekaartje in contact komen. Ook flyers worden doorgaans niet weggegooid, maar bewaard op de keukentafel of op een stapel reclame. Dit zorgt er onbewust voor dat mensen vaker met jouw bedrijfsgegevens worden geconfronteerd. Hierdoor zijn ze sneller geneigd om je gegevens te onthouden.
Naast de inzet van visitekaartjes en flyers kan je ook voor andere promotie mogelijkheden kiezen. Denk aan het inzetten van mupi’s en abri’s in bushokjes of plakzuilen. Dit zijn in de regel wel duurdere opties, maar je bereikt er ook een grotere doelgroep mee. De inzet van offline marketing wordt nog altijd veel gedaan door bedrijven. Vaak in combinatie of als aanvulling op online marketing. Deze hybride vorm zal in de toekomst steeds vaker voorkomen.
04 mei 2022
Door sensibiliseringsacties bij consumenten en strengere monitoring door de banken neemt de schade door phishing eindelijk af.
Lees meer
29 maart 2022
Waardevolle bezittingen, waar berg je ze het best op?
Lees meer
17 maart 2022
De Febelfin studie 'Bankieren de klok rond' legt bloot dat het aantal abonnementen voor online banking het afgelopen jaar verder gestegen is.
Lees meer
25 februari 2022
Ondernemers besteden per maand gemiddeld een kleine 8 uur aan de financiële administratie, een behoorlijk tijdrovende klus.
Lees meer