Je bent hier: Home > Nieuws > Legal HelpLine van ARAG bestaat 20 jaar

Legal HelpLine van ARAG bestaat 20 jaar

Legal HelpLine van ARAG bestaat 20 jaar

08 augustus 2017

ARAG België, de verzekeringsmaatschappij met focus op rechtsbijstand, lanceerde in juli 1997 de Legal HelpLine: een gratis telefonische dienst voor het verkrijgen van professioneel juridisch advies. Zowel toen als vandaag gaat het om een innoverende manier van rechtsbijstand.

Sinds juli 1997 kunnen particuliere klanten dankzij de Legal HelpLine ook telefonisch met een juridische vraag bij ARAG België terecht. Gespecialiseerde juristen bieden daarbij een luisterend oor en geven zo snel mogelijk heldere en concrete antwoorden. Sinds maart 2016 is de Legal HelpLine ook beschikbaar voor het businesscliënteel van ARAG. 

Sinds de inwerkingtreding van de Legal HelpLine worden er bij ARAG zo’n 240 oproepen per maand behandeld. “Sinds de dienst ook toegankelijk is voor commerciële bedrijven en onafhankelijken, is dat aantal opgelopen tot 340 telefoongesprekken per maand”, licht CEO Mireille Urlus toe. “Dat is niet verwonderlijk als je weet dat 80% van hen in België zonder personeel werkt. Het gebruik van onze hulplijn is handig, snel en makkelijk.”

Twee derde van de oproepen bij de Legal HelpLine gaat over dagdagelijkse problemen. Wat moet ik doen in het geval van diefstal, schade aan het voertuig of de woning? Hoe reageer ik op een luidruchtige buurman die zijn eigendom niet onderhoudt? Of hoe doe ik een beroep op de garantie van een fabrikant van elektrische apparaten? “Verzekerden zijn zonder twijfel het meeste bezorgd over schade aan personen en eigendommen”, duidt Mireille Urlus de cijfers. “Bij deze gesprekken worden gemiddeld 20 minuten gespendeerd aan het luisteren naar het verhaal van de verzekerde, de probleemanalyse en het advies.” De overige oproepen gaan over meer specifieke problemen in verband met de uitoefening van een professionele activiteit, en vergen uiteraard meer tijd.

Na twintig jaar Legal HelpLine toont de praktijk aan dat de dienst goed beantwoordt aan de verwachtingen van de klanten. Bovendien komt de Legal HelpLine tegemoet aan een reële behoefte aan verduidelijking, vereenvoudiging van de wetgeving en bijstand in geval van problemen. Enerzijds wordt het optreden van een conflict soms vermeden via de telefonische rechtsbijstand. Anderzijds vermijdt deze werkwijze dat conflicten escaleren. “Wanneer deze problemen gedekt zijn door de rechtsbijstandsverzekering, nemen onze juristen over om de nodige maatregelen te nemen”, besluit Mireille Urlus.


Laatste artikels over Verzekeren

Optimco overgenomen door Federale Verzekering

30 juni 2018

De Antwerpse verzekeraar Optimco krijgt met Federale Verzekering een sterke aandeelhouder en mag zijn eigen koers blijven varen.
Lees meer >>


Kleine verzekeringsmakelaars kunnen digitalisering niet volgen

29 juni 2018

Het aantal verzekeringsmakelaars is in België op 5 jaar tijd met ruim 17% gedaald tot 8 215. Heel wat kleine kantoren zetten zichzelf te koop en gaan op in een grotere groep.
Lees meer >>


AXA geeft klanten toegang tot platform voor autoschadeherstel

28 juni 2018

De verzekeraar AXA werkt samen met het snelgroeiende Fixico, een platform waar je offertes voor herstellingen kan aanvragen en vergelijken.
Lees meer >>


App gelanceerd om eenvoudig met je makelaar te communiceren

26 juni 2018

De app MyBroker werd onlangs gelanceerd om klanten de mogelijkheid te geven om digitaal te communiceren met hun vertrouwde verzekeringsmakelaar.
Lees meer >>


Federale Verzekering betaalt deel premie terug

26 juni 2018

Bij de start van de zomer krijgen de klanten van Federale Verzekering een deel van hun premie terugbetaald. De coöperatieve verzekeraar verdeelt zijn winst onder zijn klanten.
Lees meer >>