Je bent hier: Home > Nieuws > Legal HelpLine van ARAG bestaat 20 jaar

Legal HelpLine van ARAG bestaat 20 jaar

Legal HelpLine van ARAG bestaat 20 jaar

08 augustus 2017

ARAG België, de verzekeringsmaatschappij met focus op rechtsbijstand, lanceerde in juli 1997 de Legal HelpLine: een gratis telefonische dienst voor het verkrijgen van professioneel juridisch advies. Zowel toen als vandaag gaat het om een innoverende manier van rechtsbijstand.

Sinds juli 1997 kunnen particuliere klanten dankzij de Legal HelpLine ook telefonisch met een juridische vraag bij ARAG België terecht. Gespecialiseerde juristen bieden daarbij een luisterend oor en geven zo snel mogelijk heldere en concrete antwoorden. Sinds maart 2016 is de Legal HelpLine ook beschikbaar voor het businesscliënteel van ARAG. 

Sinds de inwerkingtreding van de Legal HelpLine worden er bij ARAG zo’n 240 oproepen per maand behandeld. “Sinds de dienst ook toegankelijk is voor commerciële bedrijven en onafhankelijken, is dat aantal opgelopen tot 340 telefoongesprekken per maand”, licht CEO Mireille Urlus toe. “Dat is niet verwonderlijk als je weet dat 80% van hen in België zonder personeel werkt. Het gebruik van onze hulplijn is handig, snel en makkelijk.”

Twee derde van de oproepen bij de Legal HelpLine gaat over dagdagelijkse problemen. Wat moet ik doen in het geval van diefstal, schade aan het voertuig of de woning? Hoe reageer ik op een luidruchtige buurman die zijn eigendom niet onderhoudt? Of hoe doe ik een beroep op de garantie van een fabrikant van elektrische apparaten? “Verzekerden zijn zonder twijfel het meeste bezorgd over schade aan personen en eigendommen”, duidt Mireille Urlus de cijfers. “Bij deze gesprekken worden gemiddeld 20 minuten gespendeerd aan het luisteren naar het verhaal van de verzekerde, de probleemanalyse en het advies.” De overige oproepen gaan over meer specifieke problemen in verband met de uitoefening van een professionele activiteit, en vergen uiteraard meer tijd.

Na twintig jaar Legal HelpLine toont de praktijk aan dat de dienst goed beantwoordt aan de verwachtingen van de klanten. Bovendien komt de Legal HelpLine tegemoet aan een reële behoefte aan verduidelijking, vereenvoudiging van de wetgeving en bijstand in geval van problemen. Enerzijds wordt het optreden van een conflict soms vermeden via de telefonische rechtsbijstand. Anderzijds vermijdt deze werkwijze dat conflicten escaleren. “Wanneer deze problemen gedekt zijn door de rechtsbijstandsverzekering, nemen onze juristen over om de nodige maatregelen te nemen”, besluit Mireille Urlus.


Laatste artikels over Verzekeren

AI wordt ingezet voor autoverzekeringen

01 december 2017

KBC Verzekeringen heeft een succesvolle test achter de rug, waarbij AI (artificiële intelligentie) werd ingezet die heel wat taken van schadebeheerders kan overnemen.
Lees meer >>


Ziekenhuisverblijf in eenpersoonskamer is soms onbetaalbaar

16 november 2017

Een patiënt die kiest voor een eenpersoonskamer moet omwille van de ereloonsupplementen vaak 2 tot 3 keer het vastgelegde tarief ophoesten. Mensen die geen hospitalisatieverzekering hebben kiezen daarom beter voor een tweepersoonskamer.
Lees meer >>


Touring Verzekeringen moet op zoek naar nieuwe naam

14 november 2017

De Franse verzekeringsreus AXA gebruikte tot nog toe de naam Touring om autoverzekeringen aan de man te brengen, maar moet door een nieuwe deal tussen Touring en Belfius Insurance op zoek naar een nieuwe naam.
Lees meer >>


Onverzekerd rijden: strengere aanpak nodig

08 september 2017

In 2016 werden 29 233 bestuurders betrapt op onverzekerd rijden. Dat zijn bestuurders die de baan op gaan zonder een verzekering te hebben of bestuurders die de bijdrage voor de verlenging van hun verzekering niet tijdig betaald hebben.
Lees meer >>



Gratis nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in
om onze nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres: