Je bent hier: Home > Nieuws > Lagere tarieven voor nieuwe klanten autoverzekeringen

Lagere tarieven voor nieuwe klanten autoverzekeringen

Lagere tarieven voor nieuwe klanten autoverzekeringen

18 januari 2016

Heel wat verzekeraars verhogen in 2016 de tarieven voor diverse schadeverzekeringen, zoals bijvoorbeeld de BA auto. Alleen voor nieuwe klanten worden er nog forse kortingen toegekend. Het kan daarom interessant zijn om van verzekeraar te veranderen.

De verzekeraars trekken dit jaar hun tarieven op met gemiddeld 1 tot 3 procent. Per jaar komt er zo pakweg 10 euro bij de premie van een doorsnee autoverzekering. De Tijd rapporteerde onlangs dat P&V zijn tarieven optrekt met 3%, KBC met 2% en AG Insurance houdt het op 1,5%.

De stuntprijzen voor nieuwe klanten zijn een opvallende reden voor de stijging van de tarieven. En zo draaien bestaande klanten dus op voor de forse kortingen die aan nieuwe klanten worden gegeven. Zeker rond de huidige periode van het autosalon zijn er opvallende promoties, zoals bijvoorbeeld extra korting of een maand gratis verzekerd.

Nadat de klant gewonnen is worden de tarieven elk jaar lichtjes verhoogd. Eens dat de klant getekend heeft blijft deze doorgaans bij dezelfde verzekeraar. Maar na enkele jaren financieren deze brave slapende klanten dus de kortingen die aan nieuwe klanten worden gegeven.

Blijf vergelijken!

Om steeds zeker te zijn van een goedkope autoverzekering is het daarom nodig om te blijven vergelijken. Op onze website kan je een autoverzekering simulatie uitvoeren.


Laatste artikels over Verzekeren

Verzekering niet langer verplicht voor elektrische fietsen

17 juni 2018

Voertuigen die op een autonome manier maximaal 25 kilometer per uur rijden zijn voortaan vrijgesteld van een verplichte verzekering burgerlijke aansprakelijkheid.
Lees meer >>


ING en AXA werken samen rond verzekeringen

16 juni 2018

De bank ING gaat via zijn mobiele app verzekeringen van AXA aanbieden. Deze schadeverzekeringen zullen eerst wel in het buitenland getest worden.
Lees meer >>


Techreuzen kijken naar verzekeringsmarkt

14 juni 2018

Techreuzen zoals Google en Facebook zitten op een ton data van hun gebruikers. Deze data willen ze aanwenden om verzekeringen op een persoonlijke manier aan hun klanten te verkopen.
Lees meer >>


NewB heeft extra geld nodig

13 juni 2018

In navolging van de financiële crisis werd in 2011 door het middenveld NewB gelanceerd, wat een nieuwe coöperatieve bank moest worden. Ruim 7 jaar later is er van de bank nog geen sprake maar moet er wel opnieuw geld opgehaald worden.
Lees meer >>


Zware fout? Mogelijk je autoverzekering kwijt!

04 juni 2018

Een jonge man dreigt nooit nog een autoverzekering te krijgen nadat hij onlangs in Merchtem een werfafsluiting negeerde. Hij heeft op deze manier veel schade aangericht aan een nieuw aangelegde betonbaan.
Lees meer >>